אם גיליתם שיש עליכם אזכורים שליליים בגוגל, אתם נמצאים במקום הנכון. למה צריך להעלים אזכורים שליליים בגוגל, האם יש לכם זכות להישכח מגוגל ומה זה ניהול מוניטין? כל התשובות לפניכם.
למה צריך להעלים אזכורים שליליים בגוגל?
לפני שניכנס לעובי הקורה ונסביר יותר על ניהול מוניטין בגוגל או כל מנוע חיפוש אחר, חשוב לנו להתעכב אתכם על המהות. אם יש לכם אזכורים שליליים בגוגל, סביר להניח שהם לא ימחקו ויישארו שם לנצח. בתוך כך, בכל פעם שגולש כזה או אחר יחפש את השם שלכם או של העסק שלכם, סביר להניח שגוגל יחשוף אותו מיד לאזכורים השליליים הללו. כתוצאה מכך, סביר מאד להניח שההכנסות שלכם ייפגעו. בבלוג של עידן כתבו על ניהול מוניטין, שהוא למעשה התהליך שכל אדם או עסק צריכים לבצע כדי "למחוק" אזכורים שליליים מגוגל, נדבר על כך בהמשך.
האם יש לכם זכות להישכח מגוגל?
התשובה לשאלה הזו קצת מורכבת, מכיוון שיש הבדל גדול בין מה שקורה באיחוד האירופאי לבין מה שקורה בישראל. באיחוד האירופאי נקבעה תקנה בשנת 2012 שאומרת שלכל אחד יש את הזכות להישכח מגוגל. כלומר, אדם ממש יוכל לדרוש מגוגל להסיר את האזכורים הללו במידה והמידע שמופיע אינו נכון או אינו רלוונטי.
בישראל המצב הוא קצת שונה והאמת היא שבתי המשפט כלל לא דנו בעניין עד היום. מה שכן, אדם יוכל לפנות לגורם שהעלה את האזכור לגוגל ולבקש ממנו להסיר אותו, במידה ואותו גורם מסרב להסיר את האזכור השלילי בגוגל, האדם יוכל לפנות לשלב הבא שנקרא ניהול מוניטין בגוגל.
מה זה ניהול מוניטין?
ניהול מוניטין הוא תהליך שנועד לנסות להסיר כל מיני אזכורים שליליים של העסק שלך מגוגל או לדחוק אותם לתחתית תוצאות החיפוש בגוגל. פוסטים ואזכורים שליליים ברשת יכולים לגרום לפגיעה במוניטין של העסק וכיוצא בזאת בהכנסות שלו כיוון שפחות ופחות לקוחות צורכים את השירותים של העסק. המטרה הסופית היא הסרת קישורים שליליים באינטרנט, הסרת מאמרים שליליים מגוגל, הסרת ביקורות שליליות או תוכן פוגעני ממנועי החיפוש ועוד.
ניהול מוניטין בגוגל – איך זה עובד?
אם גם על העסק שלכם יש אזכורים שליליים בגוגל, כדאי שיהיה לך איש מקצוע שיעשה עבורך ניהול מוניטין יעיל. בין היתר, ניהול מוניטין מקצועי כולל דחיקה של תוצאות שליליות בגוגל לתחתית תוצאות החיפוש והחלפתן בחיוביות שמחזירות את העסק שלך לצמיחה, פיתוח נכסים דיגיטליים שיכולים לשמור על המוניטין העסקי שלך לאורך שנים או יותר.
ראשית, חיוני לנתח את מצב העסק שלך לעומק ולא פחות חשוב להבין את המצב לפני המשבר. חשוב להכיר את קהל היעד של העסק שלך כדי שתוכנית ניהול המוניטין שלו תכוון לקהל הנכון ולא תבזבז אנרגיה יקרת ערך על קהלי יעד לא רלוונטיים.
במקרים מסוימים, חברות נמצאות במשבר רציני עם התערבות מועטה של ניהול מוניטין וניהול משברים. עם זאת, חשוב לציין שניהול מוניטין הוא תהליך ארוך טווח שבו אתה צריך לשמור כל הזמן על הדופק ולסלק תוצאות שליליות ממנוע החיפוש של גוגל. רק בטווח הארוך ניתן להגיע לתוצאות טובות.
לסיכום
במאמר זה למדנו מה זה אזכורים שליליים בגוגל והאם יש לאדם את הזכות להעלים אזכורים מגוגל על שמו. גם עליכם יש אזכור שלילי בגוגל? זה הזמן להתעניין בשירות של ניהול מוניטין בגוגל.