איך למצות את כל הזכויות הביטוחיות שלכם?

זכויות ביטוחיות

רבים בוחרים לעשות ביטוח. מקבלים החלטה מושכלת לשלם מדי חודש כמה שקלים נוספים, ובתמורה לחיות לצד הידיעה המרגיעה שגם את תתעורר בעיה שעשויה להוביל למפלה כלכלית, הם מבוטחים – אותו איום ישאיר פגיעה מינימאלית. מכאן שבין אם מדובר בביטוח בריאות, ביטוח נסיעות לחו"ל, ביטוח חיים, ביטוח דירה, ביטוח סייבר, או ביטוח לרכב, הרי שמדובר במגוון ביטוחים חשובים. עם זאת, ברגע האמת רבים מהמבוטחים מגלים שהבטחה לחוד ומציאות לחוד, כלומר ברגע שהכיסוי הכי נחוץ, נאלצים להתמודד עם שורת קשיים שחברת הביטוח מציבה, ועל כן ממש כפי שחשוב לבחור את הביטוח בקפידה, כך גם חשוב להיערך מראש לרגע שבו תידרשו להילחם על הזכויות הביטוחיות שלכם.

הכירו את התירוצים הנפוצים של חברות הביטוח

אם יש דבר אחד ידוע בעולם הביטוחים, זה שיש הבדל בין הבטחה לבין הנכונות לקיים, עובדה שמובילה את המבוטחים לצאת למאבק על הזכויות שלהם. חברות הביטוח נוטות להשתמש בתירוצים הבאים: טפסי הרישום לא מולאו כהלכה, מידע בריאותי (שאינו נוגע לנושא התביעה) הוסתר, חברת הביטוח אינה מכירה בנזק הרפואי (בהתבסס על חוות דעת של רופא מומחה שהיא בעצמה ממנה), חלף יותר מדי זמן עד לרגע הגשת התביעה, המקרה מוחרג (אינו נכלל בקטגוריה שעומדת על הפרק) וכדומה. מכאן שבהחלט לא חסרים תירוצים, ופה הייזלר ניגש להזכיר שלרוב הצדק נמצא עם המבוטח, כך שאין למהר להרים ידיים.

כך תתמודדו מול חברות הביטוח

מי שיצא לו לקרוא את הריאיון של אבנר הייזלר בדה מרקר מבין שלא רק שחברות הביטוח אינן מהססות להערים קשיים, אלא אפילו כשמדובר באנשים מבוגרים, שעבורם סכומי הביטוח מהווים אוויר לנשימה, הן מפנות את הגב ואף מנצלות את חוסר האונים. מה אם כן ניתן לעשות? עברו על ההמלצות הבאות:

לא לוותר

ראשית יש להבין שאין מדובר באזרח הקטן שניצב מול המערכת הגדולה, אלא לפני ואחרי הכול מדובר במערכת הצדק. לא מעט מקרים מראים שבית המשפט נוטה לגלות רגישות כלפי הצד של המבוטח, כך שאם רק מחליטים לקבל גיבוי מקצועי (של עורך דין), לא רק שניתן לקבל את דמי הביטוח במלואם, אלא גם תוספת על עוגמת הנפש. אומנם מדובר בתהליך יחסית ארוך, אך שבהחלט שווה את המסע. מכאן שאם לא בטוחים בצדקתכם אך סכום משמעותי עומד על הפרק, בהחלט שווה להתייעץ עם עורך דין שמתמחה בתחום. ….

לברר מראש

עומדים להגיש תביעה כדי להפעיל את הפוליסה? בררו היטב כיצד נכון להתנהל. פה נחדד ששלב זה מוטב לבצע כבר לאחר החתימה על הפוליסה, כדי שברגע האמת הכול יהיה יותר ברור ויימנעו טעויות שעשויות להזיק.

היו נחושים

חושבים שאינכם מקבלים את שמגיע לכם? גלו נחישות! הודיעו לחברת הביטוח ששכרתם עו"ד ועתה אתם עומדים לזמנה למשפט. הרבה פעמים מספיק להראות רצינות כדי שחברת הביטוח תחשוב מחדש האם היא מתכוונת לבחור בדרך הזולה והקלה (לשלם פיצויים), או בדרך היקרה והארוכה (להתייצב למשפט).

טיפים יעילים

לבסוף נצייד אתכם בשורת טיפים יעילים. אם מגיע חוקר מטעם חברת הביטוח, חובה לשתף פעולה, אך גם רצוי לבקש העתק של הפרוטוקול. אם חברת הביטוח מתמהמהת יותר מהזמן שמוקצב לה, מוטב לשקול הגשת תביעה. חשוב לדעת שבעת ניהול מו"מ מול חברת הביטוח הזמן ממשיך לרוץ (אין עצירה מבחינת מרוץ ההתיישנות). בכול הנוגע לבדיקות פוליגרף מטעם חברת הביטוח, ניתן (ואף מוטב) לסרב. לסיכום נציין שעבור כל ספק בתחום מומלץ להיעזר בייעוץ מקצועי של עו"ד. בהצלחה!